Ve spolupráci s magazínem Electric Bike Action CZ a společností VeloRama.cz koncem příštího týdne začneme testovat ultra lehkou elektrosadu Swytch (celková váha 4 kg) speciálně navrženou pro skládací, městská a silniční kola - samotná přestavba je velmi jednoduchá s zabere pouze desítky minut.
Když na svém Bromptonu vyměníte přední kolo za kolo s malým motorem, na řídítka připevníte malou nacvakávací brašnu s baterií a integrovanou ovládací jednotkou, k levé klice upevníte frekvenční čidlo a nakonec vše mezi sebou pomocí konektorů propojíte, pak vám každý kopec bude připadat jako rovina. A navíc celková váha vašeho "eBromptona" vzroste maximálně o 3.5 kg. Když však "odložíte" brašnu, snížíte váhu o 2 kg. A jako bonus je fakt, že svého Bromptona složíte do kompaktního balíčku bez jakéhokoliv omezení.
Jednou z nesporných výhod Bromptona je jeho výborná mobilita ve složeném stavu. Ani v případě jeho elektrifikace sadou Swytch o tuto výhodu nepřijdete. Ve složeném stavu, kdy řídítka slouží pro tažení či tlačení, není potřeba sundavat brašnu s baterií. Dnešní návštěva OC Nisa je toho jasným důkazem.
Anglie se vším všudy - Brompton, Swytch a Double Docker - stačí jen nastoupit a odjet...
Skládací kolo Brompton M6R elektrifikované sadou Swytch Brompton Conversion Kit
Bezkartáčový stejnosměrný motor Swytch Brushless DC Motor o nominálním výkonu 250W a kroutícím momentu 30 Nm je speciálně navržený pro skládací kola Brompton, které mají šíři přední vidlice 74 mm. Výměna předního kola proto nevyžaduje žádné úpravy a navíc rozdíl ve váze je pouhý 1.5 kilogram.
Pedálový senzor Swytch Pedal Sensor se umisťuje k levé klice. Skládá se z čidla a prstence s 12-ti magnety. Čidlo se umisťuje na sedlovou trubku pomocí stahovacích pásek. Prstenec je dělený a proto nevyžaduje demontáž levé kliky ze středové osy - na středovou osu se nasadí a následně zajistí ocelovým pojistným kroužkem.
Brašna Swytch Power Pack se umisťuje zepředu na řidítka. V jejích útrobách je uložená baterie o kapacitě 180 Wh nebo 360 Wh, řídící jednotka a v její horní části je integrovaná LCD ovládací jednotka. V přední části je navíc integrované LED světlo o výkonu 200 Lumenů. Pro snadné přenášení je brašna vybavená odnímatelným popruhem. Váha brašny Swytch Power Pack s baterií o kapacitě 180 Wh je pouhých 2.5 kilogramů.
V horní části brašny Swytch Power Pack je chytře umístěný nabíjecí konektor 36V/2A a USB konektor 5V/500 mA, vhodný pro nabíjení mobilních zařízení (mobilní telefon, navigace a jiných zařízení).
Výrobce myslel i na situaci, kdy se rozhodnete jet bez asitence, tedy bez brašny Swytch Power Pack. V případě nepříznivého počasí sběrnici držáku ochráníte pomocí obalu Swytch Holder Cover. A také z estetického hlediska vše působí čistě.
Součástí sady Swytch Brompton Conversion Kit jsou dva brzdové snímače Swytch Brake Sensor, které se umisťují na kabeláž k brzdovým pákám. V případě, že jezdec začne brzdit, pohon se automaticky odpojí. Jejich instalace však není nezbytná a celý systém skvěle funguje i bez nich.
Složit eBromptona můžete bez jakéhokoli omezení - sada Swytch Brompton Conversion Kit je totiž navržená tak, aby ničemu nebránila. Složené kolo se snadno přenáší, protože elektrifikací se jeho váha zvýšila o pouhý 1.5 kilogram.
V případě, že je Brompton vybavený zadním nosičem s kolečky, jeho tažení nebo tlačení po rovném povrchu sada Swytch Brompton Conversion Kit nijak nebrání. Dokonce není ani nezbytné sundavat brašnu Swytch Power Pack.
Fotografie pořízená na letošním veletrhu Eurobike 2018 - na pravé straně obchodní manažer společnosti Swytch Danial Morris.
Skládací kolo Brompton M6R elektrifikované sadou Swytch Brompton Conversion Kit se pomalu stává naším skvělým společníkem nejenom ve městě, ale i v jeho okolí. S baterií o kapacitě 180 Wh totiž poskytuje akční rádius okolo 25 kilometrů.
Složený Brompton v kufru osobního automobilu se téměř ztratí a zbyde spostu místa pro další zavazadla - třeba elektrokoloběžku City Boss RX2 na pravé straně.